Metody radzenia sobie ze stresem (uśmiech, zamierzona powolność, towarzystwo)

/ / Metody radzenia sobie ze stresem (uśmiech, zamierzona powolność, towarzystwo)
  • Zaczniemy od najprostszej. UŚMIECHNIJ SIĘ. Tak, po prostu. I już, gotowe.

Uśmiech to taka prosta sprawa, tak niewiele wysiłku kosztuje, a jednak nie gości on często na naszych twarzach.

Czym on jest? Zwykłym grymasem twarzy lub sposobem na wyrażenie uczuć i emocji. Jest on możliwy dzięki zaangażowaniu mięśni wokół oczu oraz kącików ust.

Uśmiech ma magiczną moc.

Czy zauważyłaś/ zauważyłeś to, że kiedy Ty się uśmiechasz, świat też się uśmiecha do Ciebie?

Zgodnie z badaniami, aż ¾ osób odwzajemni go Tobie. Uśmiech jest najpiękniejszą szatą, jaką możesz przybrać. W niczym nie będzie Ci tak do twarzy. Uśmiechając się promieniejesz. Uśmiechaj się, kiedy są ku temu powody, kiedy pojawiają się sytuacje przynoszące radość, ale…także celowo i świadomie się uśmiechaj, kiedy sytuacja temu nie sprzyja, np.. kiedy jest ochota na płacz. Po co tak robić? Ponieważ wtedy mózg wydziela ENDORFINY. To tzw. hormony szczęścia. Ich podstawowym zadaniem jest obniżanie poziomu odczuwalnego bólu oraz STRESU. Dzięki temu wzrasta poziom zadowolenia.

ZATEM TRENUJ UŚMIECH TAK, JAK BICEPSY I BRZUCH TRENUJESZ.

Ćwiczenie:

Zastanów się: Czy kiedy zauważyłbyś, że się uśmiechasz, byłbyś weselszy?

Codziennie rano np. kiedy myjesz zęby uśmiechaj się do siebie w lustrze. Najlepiej przez przynajmniej 5 minut- niezależnie od Twojego samopoczucia. Możesz wziąć np. do buzi długopis i trzymaj go albo wargami, albo zębami- wtedy mimowolnie wywołasz grymas uśmiechu.

  • ZAMIERZONA POWOLNOŚĆ

To sposób, by zwolnić tempo. Kiedy świadomie zaczniesz żyć powoli, zaczniesz dostrzegać wszystko to, co jest wokół Ciebie. Nie jest to łatwe. Dzięki temu staniesz się uważny. Odpowiedz sobie całkiem szczerze: CO ZYSKASZ, KIEDY ZWOLNISZ?

Ćwiczenie:

Zmuś się do zwolnienia tempa nawet w najbardziej banalnych sytuacjach- np. na autostradzie, poprzez wybranie prawego pasa, na drodze, poprzez przepuszczenie ludzi przed siebie, czy na pasach, także by przepuścić ludzi, lub w kolejkach ustępując miejsca przed sobą. Szukanie wyzwania zwolnienia, to dobra praktyka, by ODUCZYĆ SIĘ WIECZNEGO POŚPIECHU.

  • TOWARZYSTWO

Unikaj relacji z ludźmi, którzy przejawiają agresywne i wrogie zachowania. Którzy lubią rywalizować, są niecierpliwi. Ponadto osoby, które wyrażają permanentnie złość są bardziej narażone na śmiertelne choroby serca. Zastanawiające jest, że inne badania wykazują, iż tłumienie w sobie emocji ( w tym złości) ma dużo bardziej poważne konsekwencje dla zdrowia- wywoływane zmiany fizjologiczne są spotęgowane. Kiedy zatem jesteśmy prowokowani organizm wydziela hormony walki, czyli noradrenalinę oraz ucieczki, czyli adrenaliny, co oznacza, że tłumienie emocji przekłada się na hormonalną reakcję, która, jeśli utrzymuje się długo, prowadzi do podwyższonego poziomu stresu.

Wybieraj więc świadomie towarzystwo, w jakim się obracasz, bo „z jakim przystajesz, takim się stajesz”.

Jeśli jesteś w toksycznych relacjach, będziesz narażony na permanentny stres. Sprawdź, wszystkie relacje, w których jesteś. JAK SIĘ CZUJESZ W TOWARZYSTWIE DANEJ OSOBY? Czy są to raczej pozytywne odczucia? A może miażdżące i destrukcyjne?

OD CIEBIE ZALEŻY, KOGO ZAPROSISZ DO SWOJEGO ŻYCIA, A Z KIM SIĘ POŻEGNASZ.

A JAK SIĘ CZUJESZ W SWOIM TOWARZYSTWIE?

Jeśli się nie lubisz, nigdy też nie będziesz się czuć w 100% dobrze w towarzystwie innych osób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.