Metody radzenia sobie ze stresem (oddychanie, ruch)

馃尫 ODDYCHANIE

Kiedy jeste艣 w stanie 艣wiadomie zarz膮dza膰 swoim oddechem, jeste艣 te偶 w stanie w momentach zagro偶enia lub przeci膮偶enia skutecznie wentylowa膰 cia艂o i jego wszystkie uk艂ady. Je艣li wy膰wiczysz t膮 umiej臋tno艣膰, b臋dziesz m贸g艂 sprawnie poradzi膰 sobie z niepo偶膮danymi my艣lami, a nawet wspomnieniami, kt贸re wracaj膮, mimo, 偶e ich nie chcesz.

UWAGA! Nie jest 艂atwo, by z艂apa膰 TEN moment w 艣wiadomym oddechu, gdy jeste艣 w gonitwie i zw艂aszcza, kiedy nie robi艂e艣 tego do tej pory.

Wymaga cierpliwo艣ci. Ma艂ymi kroczkami. Daj sobie chocia偶 minut臋. To a偶 minuta. 

Przyjmij najbardziej dogodn膮 pozycj臋. Usi膮d藕, po艂贸偶 si臋. Tak jak lubisz.

Zamknij oczy.

Oddychaj g艂臋boko

My艣l o tym. I tylko o tym.

Czuj, jak powietrze przep艂ywa przez Twoje cia艂o.

Bierz g艂臋boki wdech, a Z WYDECHEM WYPU艢膯 TO, CZEGO JU呕 NIE POTRZEBUJESZ.

Powt贸rz.

I jeszcze raz.

Poczuj, powietrze przechodzi przez cia艂o, zabiera wszystkie nieprzyjemne uczucia i wszystkie przykro艣ci, kt贸re wydarzy艂y si臋 w ci膮gu dnia. Zabiera je ze sob膮 poza cia艂o. 

A gdyby powietrze, kt贸rym oddychasz mia艂o kolor, to jaki by mia艂o podczas wdechu?

A jaki podczas wydechu?

Kolor si臋 zmieni艂?

Wentyluj si臋.

Oddychaj pe艂n膮 piersi膮!

Bierz 偶ycie w swoje r臋ce!

馃尫 RUCH

Samo zdrowie. Podczas pandemii pomaga艂 zachowa膰 odporno艣膰. Na co dzie艅 jest bardzo dobrym sposobem na roz艂adowanie napi臋膰, emocji i my艣li z ca艂ego dnia. Daje poczucie wyzwolenia oraz szcz臋艣cia. A to za spraw膮 tzw. hormon贸w szcz臋艣cia, kt贸re podczas ruchu si臋 wydzielaj膮. Zobacz sam:

馃憠Endorfina wydziela si臋 kiedy masz aktywno艣膰 ruchow膮, 艣miejesz si臋, poddajesz si臋 aromaterapii, czy zjadasz czekolad臋 o du偶ej zawarto艣ci kakao. Nazywany jest 艣rodkiem przeciwb贸lowym.

馃憠Serotonina wytwarzana jest, gdy p艂ywasz, je藕dzisz na rowerze, biegasz, ale tak偶e, kiedy przebywasz na s艂o艅cu i gdy medytujesz. Nazywana jest hormonem szcz臋艣cia.

馃憠Oksytocyna produkowana jest w trakcie zabawy ze zwierzakiem, czy dzieckiem, a tak偶e gdy si臋 przytulasz, komplementujesz i trzymasz si臋 za r臋ce. Nazywana jest hormonem przywi膮zania.

馃憠Dopamina generuje si臋, gdy si臋 sob膮 opiekujesz, jesz pyszne rzeczy, celebrujesz momenty i drobne sukcesy, wykonasz zadanie, kt贸re stanowi dla Ciebie wyzwanie, czy kt贸rego si臋 obawia艂e艣. Nazywana jest hormonem przyjemno艣ci.

Troch臋 chemii w艂asnej produkcji nikomu nie zaszkodzi, a wr臋cz spowoduje, 偶e poczujesz si臋 lepiej.      I 呕ODYN mi nie powie, 偶e nie 馃槉

Co jeszcze daje Tobie ruch?

Ubogaca krew w tlen,

Wp艂ywa na kontrol臋 emocji

Chroni przed mia偶d偶yc膮

Poprawia prac臋 serca

Zwi臋ksza pojemno艣膰 p艂uc

Zwi臋ksza wydolno艣膰 i obj臋to艣膰 mi臋艣ni 鈥 ma wp艂yw na Twoj膮 sylwetk臋

Przyczynia si臋 do gromadzenia energii, kt贸ra pomaga zniwelowa膰 STRES

馃挭 Zatem bierz z 偶ycia co najlepsze.

馃挭 B膮d藕 aktywny, nie pasywny. 

馃挭 Sprawd藕 co sprawia Ci najwi臋ksz膮 przyjemno艣膰.

馃挭 Do艣wiadczaj.

馃挭 Pr贸buj.

馃挭 Weryfikuj.

馃挭 Nie st贸j w miejscu, chyba, 偶e zatrzymujesz si臋, by sprawdzi膰 jak Ci jest, tam, gdzie jeste艣 i gdzie chcesz i艣膰. Tak r贸b.

A co dzieje si臋 z Twoim stresem, kiedy czujesz si臋 dobrze? Szcz臋艣liwym? Gdy Twoje samopoczucie wskakuje na inny poziom? Ten wy偶szy. Satysfakcjonuj膮cy.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *